torsdag 17 oktober 2013

Charles Bradley, The Screaming Eagle of Soul, doing his loving stuff in Lund, Mejeriet

Soulartisten Charles Bradley befann sig på Mejeriet i Lund onsdagen 16:e oktober  2013. Jag hade köpt en biljett men glömt bort vilken dag det var. På väg mot helt andra åtaganden fick jag ett samtal som påminde mig om att jag skulle dit. Där satt jag på tåget utan biljett, men det lösta sig med min iPad.

Kort recension
För mig är Charles Bradley, The Screaming Eagle of Soul, äkta. Bradleys rösten är ett instrument som man inte får nog av, en röst som tävlar och står över övriga instrument. Förutom röstens har ett personligt sätt att föra sig på scenen. Det känns okoreograferat, han är ingen Michael Jackson, han är du och jag som rör sig på sitt eget sätt, rör sig på ett sätt han vill röra sig, det är personligt. Det känns som om hela framträdandet utförs på ett sätt som Bradley själv tycker är kul. Han trivs, publiken trivs. Baren står tom och Bradley slukar publiken med sin röst. Jubel från publiken. Två timmar leendes. Avundsjuk på att jag inte stod längre fram och fick kramas med Bradley, ta honom i hand, i slutet av framträdandet.

Charles Bradley, The Screaming Eagle of Soul, doing his loving stuff in Lund, Mejeriet. #charles #bradley #charlesbradley #lund #mejeriet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar