onsdag 9 januari 2013

Ska jag ens svara? Hur jag tar till mitt fulaste och töntigaste VD- och "Jag kan"-grepp. Eller vägen till akademisk undergång.

---ULF SKRIVER---
Hej XXX,
Ämne: Komplettering Rapport
Kurs BY158B (Attraktiva staden)
Grupp: 11

Bekräfta gärna att mejlet mottagits samt hur lång tid det kan tänkas ta att svara. [Viktigt är att svar inkommer innan inlämningen den 21 januari.]
(OBS, några problem att läsa mina mejl på studentkotot har jag inte - de kollas dagligen samt vidarbefodras.)

Vi (grupp 11) har suttit och jobbat på den rapportkomplettering (Clemenstorget) som vi ska göra till 21 januari. Tydligen har vi missförstått och inte fått rätt på allting. Så för säkerhets skull, innan vi lämnar in nästa komplettering kan det vara av en god idé att bolla lite idéer kring vår andra komplettering för att se till att vi förstår och får rätt på allt.
Fråga: Det vi ska göra är alltså att förbättra avsnittet Stadsplan och byggnadstypologi?

Idag har vi påbörjat att skriva om kapitlet för att få fram "korrekt redogörelse av de olika typer som finns representerade runt torget" och "en beskrivning av stadsplanen och vilken sorts "tissue" den kan sägas representeras och vad detta betyder för förändringsprocesser av det slag som Clemenstorgets historia berättar om".

Nedan följer vad vi skrivit. Är vi på rätt spår? Är detta tillräckligt och kan det skickas in för rättning? Feedback?

Texten mellan START och SLUT är det vi jobbat med. Bifogar även texten i doc-format.

---START---
Ett A4 text... Lättläst
---SLUT---

---ULF SLUTAR SKRIVA---

---XXX SVARAR---
Hej Ulf och övriga i gruppen,

Fram tills nästa kompletteringstillfälle, dvs den 21 januari, måste ni använda er av de kompletteringsanvisningar ni fått och lösa uppgiften utifrån dessa, det som anges i kursprogrammet, de diskussioner vi fört under metodseminariet (det som rörde Sheer och Kostof) samt den återkoppling ni fick vid oppositionsseminariet. Vi gör endast bedömningar (och motiverar ett eventuellt underkänt) vid de examinationstillfällen som finns - ordinarie och kompletteringstillfällena. Det ingår så att säga i er uppgift att  visa (med stöd i uppgiftsbeskrivningen, den undervisning och återkoppling ni redan fått) att ni förstått och kan presentera begreppen på ett relevant vis och använda dem för att genomföra en analys i rapportform. Det är den grad av självständighet som krävs av er under andra året.

Ni måste genomföra uppgiften och lämna in den vid nästa kompletteringstillfälle då jag gör en ny bedömning.


Mvh,XXX
---XXX SLUTAR SVARA---

---SKA ULF SVARA?---
Hej XXX,
Javisst, vi har använt de kompletteringsanvisningar vi har fått. Min fråga är om vi förstått dem rätt, vilket du skulle kunna avgöra om du läser igenom texten och ger feedback på eventuella missförstånd och missar. " Det är den grad av självständighet som krävs av er under andra året", det har vi inga problem med.Om jag talar för mig själv så har jag både stor erfarenhet av sociologi och psykologi och att använda mig av teorier. Något jag hållit på med sedan 2003. Sedan kan ju tilläggas att jag är egenföretagare sedan 2006, så några problem med självständighet kan man inte säga att jag har.

Frågan är alltså:Har vi med vår text tillräckligt visat att vi förstått vad du menar med dina kompletteringsanvisningar?

Det är den grad av tydligt svar jag minst förväntar mig av någon som jobbar som kursansvarig.

Vänliga hälsningar
Ulf Liljankoski
VD, Lilon AB

---SKA ULF SLUTA SVARA?---

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar