torsdag 20 december 2012

Onyanserad kurslitteratur

Det blir alltid roligare att skriva akademiska "bokrecensioner" om man varierar sitt språk. Den här gången lägger jag in mitt andra favoritord "fan".

-----

MEN, precis så vill jag inleda den här bedömningen, med ett stort ”men”, och gärna med ett ”va fan” också. ”The increases in regional inequality are intimately related to breakdown of social democratic settlement” (Massey 2007:160). Ytterligare en studiebok där författaren talar om att socialdemokrati och välfärdssamhället är lösningen på den urbana segregationen. Som jag sagt i tidigare bedömningar så tänker jag inte ta ställning till om författaren har rätt eller fel, men jag efterlyser att en något mer nyanserad bild presenteras i studielitteraturen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar