måndag 21 maj 2018

Prata om dina brister som arbetsgivare

När man pratar arbetsgivarvarumärke är det lätt att tro att man bara ska prata om det som är positivt med arbetsgivaren. Så är det givetvis inte. Ingen arbetsgivare är så fulländad att enbart enbart guld och gröna skogar erbjuds.

Man ska som arbetsgivare inte vara rädd för att prata om sina ”brister” eller vara rädd för att diskutera de ”brister” någon annan påpekar.
Att våga prata om sina brister visar på styrka. Det visar på att man är en medveten arbetsgivare.

När man pratar om brister är det dock ännu viktigare att prata om det förbättringsarbeten som pågår, att visa att man tror på förändring och förbättringar.

Då blir även bristerna en styrka. Då visar man att man är en medveten och progressiv arbetsgivare.

Så våga prata både om befintliga kvalitéer som om befintliga brister, tidigare brister och, sist men inte minst, det förbättringsarbete som kontinuerlig pågår för att hantera bristerna, och hur den framtida medarbetaren kan delta i det förbättringsarbetet.

Så vinner du många framtida engagerade medarbetare.

#arbetsgivarvarumärke #varumärke #marknadsföring #arbetsgivare #medarbetare #arbetsmarknad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar