måndag 21 oktober 2013

SPUNG i SVTs Öppet arkiv

Tack P3 för att jag precis fick veta att SVT släppt SPUNG i Öppet arkiv. Frågan är hur jag kan ha missat att serien legat ute sedan april i år. En otroligt bra svensk serie som aldrig kommit ut på DVD. Nu tar jag en paus i arbetet och ägnar ca 40 minuter åt att kolla om jag fortfarande tycker att kvalitén är hög.

Det är en av de bästa svenska serier som någonsin gjorts.
De levererade något relativt nytt 2002, som dock låg i tiden, men handhållen kamera och lite råare bild. Sen har vi ett grymt manus och skådespeleri. Kollade precis första programmet och ångrar inte de 40 minuterna. Fortfarande bra, flera överraskningsmoment, bra dialog. Se, se se! Ta en paus!

Jag ler inombords, och det handlar inte om nostalgi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar