tisdag 29 oktober 2013

Om konsten att snatta

Om du någon gång funderar på att snatta i en butik så bör du avleda personalen uppmärksamhet från dig genom att första peka ut någon annan i butiken som snattare. "Jag såg personen där ta något i er butik", säger du. Personalen uppmärksammar då den andra personen, och du har större möjligheter att komma undan.
Nu vill jag inte att den här kunskapen ska få dig att snatta, jag vill dock att du, om du blir oskyldigt anklagad, uppmärksammar butikspersonalen på att de nog borde kontrollera personen som pekade ut dig från första början.
Utan att ha fördjupat mig i det, så har jag för mig att butikspersonalen inte har rätt att hålla kvar dig p g a att en annan kund pekat ut dig. Dock händer det ändå då okunskapen gällande detta råder bland butikspersonal/butiksägare.

Det här handlar givetvis inte om att uppmuntra till att snatta, utan om att upplysa om tekniker som snattare använder. Kunskap som kan användas för att förhindra snatteri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar