måndag 17 april 2017

7 år sedan jag började med Facebook- och YouTube-klipp

7 år sedan. Så här började det när jag 2010 började utforska att lägga upp covers på Facebook och YouTube. Framförallt handlade det om att lyssna på sig själv i efterhand och förbättra, men av någon anledning fick jag för mig att börja "underhålla" mina vänner.

Idag är ambitionen densamma. Att bli bättre på lärande och försöker lära mig, och att underhålla mina vänner. Och för mig räcker det att en (1) vän blivit underhållen. Då har jag gjort världen lite bättre för en liten stund för någon.

Här höll jag på att lära mig Waiting for the Great Leap Forwards av Billy Bragg, som jag snubblat över på P3 några dagar tidigare.

Fortfarande en underbar låt (originalet alltså) med ord som:
"Take the money from our missiles and spend it on our hospitals instead"
och
"And I don't believe we can defeat no axis of evil by putting smart bombs in the hands of dumb people."

Snart dags för en repris skulle jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar