fredag 2 oktober 2015

Det nya "äventyret" har börjat



5 år senare... Fortfarande "hemlös".
Någon längre resa utomlands blev det inte. Inget Luleå heller för den delen.

Mitt i planeringen kom Skatteverket och gjorde en revision i mitt företag, vilket medförde ett år av extraarbete, det "tog slut" med tjejen som jag skulle flytta till Luleå med, och samtidigt passade jag på att nappa på en spontanansökan till stadsbyggnadsprogrammet i Malmö (som jag snubblat över när jag kollade utbildningar i Luleå).

Så istället blev det 5 år av studier. Kortare företagsresor inom Europa och Sverige. En examen inom sociologi/fysisk planering med diverse påbyggnader.
Många nya erfarenheter och lärdomar.
Och framförallt många nya goda vänner för livet.

"Drömmarna" från 2010 realiserades inte men de lade grunden för något nytt. Och nu när jag är klar med studierna har det blivit dags att tatar i mina "drömmar" från 2006 - jakten på ett arbete inom samhällsplanering - det nya "äventyret" har börjat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar