torsdag 29 augusti 2013

Tack!

Jag har inte njutit så här mycket av att vara egenföretagare som jag gjort i år. Det finns två saker som gjort det senaste året möjligt och skapat harmoni: 1. Jag överlät bokföringen åt en redovisningsbyrå. 2. Flera år av eget hårt slit, sömnlösa nätter och oräkneliga misstag som idag som gett mig ovärderlig kunskap och återkommande nöjda kunder. Allt detta har lett till en god struktur i företagandet som möjliggör att jag idag kan ta tag i många av de drömmar jag fick lägga åt sidan när jag varken hade tid eller råd till annat än kämpa med att få igång företaget. Det tog mig sju år. Det tog mig sju år av att välja bort det som många ser som en självklarhet: Eget hem, resor och övermått av kläder och prylar etc.
Samtidigt hade jag aldrig klarat det själv. Runt mig har jag haft min mamma, min pappa i mitt hjärta, mina bröder, släkt och vänner som har stöttat och trott på mig, hejat på mig, höjt mig till skyarna och beundrat mig i både medgång och motgång. Förevigat tacksam är jag för de människor som står ut med mitt emellanåt återkommande storhetsvansinne och överflöd av självförtroende. Tack till er! Och återigen, för att återkoppla till en äldre Facebook-status, tack till alla er underbara människor jag möter, ni som underhåller mig, ni som låter mig underhålla er. Tack!<#

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar