tisdag 30 augusti 2016

Planarkitekt på Norrköpings kommun

Så jävla jobbigt när man ställer in sig på att få ett visst jobb, och sen får man inte det.

Den här gången fick jag det dock!

Nu slipper Norrköpings kommun att headhunta mig.

År 2009 var första gången jag besökte Norrköping och blev förälskad i staden. Sveriges svar på Wien brukar jag säga. Sedan dess har jag pratat om att kanske flytta dit, eller jobba där någon gång i mitt liv.
Sedan 2013 har jag i omgångar sökt jobb inom samhällsplanering på Norrköpings kommun, men alltid fått till svar att man gått vidare med andra kandidater.

Och vad vill jag säga med detta, förutom att uppdatera mina vänner och bekanta om vad jag hittar på härnäst?

Jo, det jag vill säga är att du inte ska ge upp dina drömmar. Drömmar slår inte in direkt. Ibland möter du motgångar på vägen, ibland tar det tid. Var envis och ge inte upp.
Den här drömmen tog 7 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar