söndag 26 juli 2015

Om droger, och medicinering/diagnostisering av ADHD, ADD, depressioner etc.

ca 16 minuter snack om mina åsikter om medicinering, ADHD, depression etc. Vill ni höra det får ni kolla den långa versionen på Youtube inatt/imorgon. Kan ju förvarna känsliga personer att jag är en motståndare till stora delar av dagens diagnostiseringar och medicinering. Så för en del kan det kan finnas en del obekväma påståenden. Men jag ser det som en av mina uppgifter som sociolog att diskutera och problematisera de sociala och kulturella ideal som påverkar vår vardag, våra val, oss, den vackra varelsen människan.

Jag håller på att knåpa ihop en pedagogisk powerpoint/presentation kring delar ämnet. Improviserat och ostrukturerat snack kan lätt bli osammanhängande.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar