onsdag 8 januari 2014

Skräpkonsumtion leder till returer

Det fina med att se till att nästan enbart ha kunder som köper för att de behöver en produkt eller verkligen vill ha en produkt (behovskonsumtion/asketisk konsumtion), är att man minimerar antalet returer och klagomål. Ju mer man förenklar för kunden att köpa saker de inte vill, desto större blir risken för returer.
För mig finns det en moralisk aspekt i, att som företagare, se till att kunden inte köper något annat än det den verkligen behöver/vill ha. Dagens skräpkonsumtionssamhälle är inget jag någonsin kan tänka mig ställa mig bakom och uppmuntra till (skräpkonsumtion/hedonistisk konsumtion). Det innebär dock att jag är en "dålig säljare".

På tal om:
Efter julstressen är det nu dags att hantera alla returer (Ehandel.se)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar