onsdag 13 mars 2013

Det nya "framstå som populär på Facebook"-knepet

Jag är nästan säker på att det nyaste sättet att framstå som populär är att ha så många följare som möjligt. Antalet vänner är urvattnat, nu är det antalet följare som gäller.
Hur skaffar man då följare? Mina senaste Facebookstudier säger att många jobbar så här (givetvis inte kändisar mm): Det lättaste sättet är att först (1) tillåta följare, och sedan (2) plocka bort vänner. De tidigare vännerna blir då följare och man framstår som populär.

OBS: Jag plockar aldrig bort vänner (de 8 som följer mig är personer som valt att följa), jag ser potential i er alla och även om vi inte håller kontakten på daglig basis så hoppas jag på framtida ömsesidigt utbyte av vänskap och kunskap, oavsett hur starka eller svaga våra nuvarande vänskapsband är. Jag respekterar er alla! Kunskap och kärlek till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar