tisdag 27 november 2012

Slutprojekt i Byggnadskonsten i Europa

Cirka 12 veckor av den här terminens högskolestudier är avklarade och jag har inte lär mig ett dyft på min ordinarie utbildning på Malmö högskola. Det hade verkligen känts som om jag kastat den här tiden i sjön om jag inte drivit företaget och läst 15 högskolepoäng i arkitekturhistoria i Lund vid sidan om.
Nu lider dock kursen i Lund, "Byggnadskonsten i Europa - arkitekturens formspråk och tektonik", mot sitt slut. En kurs som gett mig långt mycket mer gällande både arkitekturkunskap och stadsbyggnad än någon av "stadsbyggnadskurserna" i Malmö. Äntligen har jag utvecklat mitt sätt att se på byggnader och börjat att utveckla en känsla för olika arkitektoniska tidsepoker.
Nu ser jag fram emot att kunna ta det lite lugnare, men jag kommer att sakna kursen i Lund och min kunnige professor Mats.
Här är slutprojektet, en arkitekturanalys av rådhuset i Helsingborg, vilket innehåller en minimal del av allt jag bär med mig från kursen:
Arkitekturanalys av Rådhuset i Helsingborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar